pawlowice

  • 2-OLTASZYN.jpg
  • 3-OLTASZYN.jpg
  • 4-OLTASZYN.jpg
  • 5-OLTASZYN.jpg
  • 6-OLTASZYN.jpg

Wrocław, dnia 04.01.2017r.

Marszałek Województwa Dolnośląskiego

Cezary Przybylski

Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14

                     50-411 Wrocław

WSPÓLNE STANOWISKO

RAD OSIEDLI : OŁTASZYN, KRZYKI - PARTYNICE, WOJSZYCE I JAGODNO

W sprawie koncepcji drogi wojewódzkiej wzdłuż A4 łączącej skrzyżowanie DW nr 395 (rondo w Żernikach Wr.) z ul. Karkonoską

W związku z konsultacjami przeprowadzonymi w dniu 21.12.2016r. przez Biuro Projektów A-PROPOL na temat koncepcji drogi wojewódzkiej wzdłuż A-4 łączącej skrzyżowanie DW nr 395 / rondo w Żernikach/ z ul. Karkonoską wraz z opracowaniem środowiskowym,

oraz po zapoznaniu się z uwagami wniesionymi do ww. koncepcji przez Stowarzyszenie Ślęza, zawarte stanowisku z dnia 02.01.2016r.

 

Rady Osiedli Ołtaszyn, Partynice-Krzyki, Wojszyce i Jagodno stwierdzają co następuje:

1.         Koncepcja drogi wojewódzkiej , będąca alternatywnym rozwiązaniem przebiegu południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia jest , naszym zdaniem najtrudniejszym najmniej przemyślanym z prezentowanych dotychczas wariantów trasy.

- Sama dokumentacja zawiera skomplikowane rozwiązania techniczne , różniące się od stosowanych w standardowych projektach drogowych np. budowa czterech obiektów mostowych o długości 30-40m nad rzeką Ślęzą i ulicą Pszenną. Może to spowodować trudności i opóźnienia przy realizacji zadania . Szczegółową analizę dokumentacji i uwagi techniczne zawiera powołane jw. stanowisko Stowarzyszenia Ślęża z którym w pełni się zgadzamy i je popieramy.

- Trasa drogi przebiega w znacznym zbliżeniu do autostrady i jest znacznie wydłużona w stosunku do innych wariantów WOW.

- Realizacja drogi winna zakończyć się w 2020r ,a nie rozpoczęto procedur związanych ze sprawami terenowo - prawnymi / wykup gruntów lub wywłaszczenia/ ,ani zmiany miejscowego planu zagospodarowania dla tego rejonu .Istniejący plan przewiduje na tym terenie zabudowę mieszkalną .

- Należy się liczyć ze sprzeciwem 477 mieszkańców wsi Ślęza podpisanych pod petycją z dnia 26.09.2016r., którzy wybudowali tam swoje domy w przekonaniu ,że trasa WOW przebiegać będzie przez wieś Wysoką /o czym było wiadomo od kilkunastu lat/, - a obecnie zostali zaskoczeni możliwością zmianą trasy. Mogą również protestować mieszkańcy ul. Lipowej w Wysokiej, którzy nie zgadzają się na to, aby przedmiotowa ulica była drogą dojazdową do planowanej budowy WOW wzdłuż A4.

- Na planowanej trasie przebiegu WOW znajdują się siedliska i remizy zasiedlone przez zwierzęta .

2. Wdrożenie do realizacji koncepcji drogi wojewódzkiej ,w wariancie wzdłuż autostrady A-4 będzie skutkowało :

- znacznym zwiększeniem kosztów budowy, ze względu na znacząco dłuższy przebieg i dużą ilość drogich i czasochłonnych obiektów inżynieryjnych.

- wydłużeniem całego procesu inwestycyjnego , bez realnej możliwości jego zakończenia do 2020r i związane z tym konsekwencje w sferze finansowania inwestycji ze środków UE,

- nie spełnieniem podstawowego celu budowy południowego odcinka WOW tj. odciążenia od ruchu kołowego południowych dzielnic Wrocławia. W takim przypadku ,znaczna część kierowców będzie się przemieszczać się dotychczasowymi trasami przejazdu tj. przez osiedla zlokalizowane na obrzeżach miasta.

- pogłębieniem chaosu komunikacyjnego i dalszym spiętrzaniem   ruchu na południu miasta, co może doprowadzić do niekontrolowanych działań ze strony zdesperowanych mieszkańców tego rejonu Wrocławia.

  1. Mając na względzie powyższe - wymienione j.w Rady Osiedli wnoszą o pilne rozpoczęcie realizacji południowego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia w wariancie podstawowym tj. przez wieś Wysoką ,zgodnie z przyjętym przez Urząd Marszałkowski - harmonogramem. Opcja przebiegu drogi przez Wysoką została wskazana /w obecności mediów/przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego Cezarego Przybylskiego w dniu 15 grudnia2015r .

Budowa trasy w tym wariancie jest przygotowana do realizacji. Wykupiony jest pas gruntu pod inwestycję, a pozostałe tereny w znacznej części stanowią własność Skarbu Państwa. Należy jedynie podjąć decyzję co do rozwiązań technicznych , zabezpieczających zlokalizowane przy trasie WOW budynki przed hałasem.

Otrzymują:

1.Biuro Projektów A-PROPOL

Ul. Władysława Gomułki 2

44-121 Gliwice

  1. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei

Ul. Krakowska 28

50-001 Wrocław

  1. Rejonowa Dyrekcja Ochrony Środowiska

Pl. Powstańców Warszawy 1

50-153 Wrocław

Rada i Zarząd Osiedla Ołtaszyn
ul. Pszczelarska 7
      52-210 Wrocław
tel. 71 368 19 34

     (czynny podczas dyżurów)

      Dyżur Radnych każdą środę - 18:00-19:00

     II piętro - Sala Sesyjna Rady Osiedla Ołtaszyn


Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Graficzny odnośnik do serwisu: Wrocław Otwarte Dane  Graficzny odnośnik do serwisu: Wrocławski Budżet Obywatelski  Graficzny odnośnik do serwisu: Wrocławska Karta Turystyczna

Graficzny odnośnik do serwisu: System Informacji Przestrzennej Wrocławia Graficzny odnośnik do serwisu: Nasz Wrocław

Graficzny odnośnik do serwisu: Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu  Graficzny odnośnik do serwisu: BIP