- Szczegóły
Po wczorajszym spotkaniu, stron zainteresowanych budową obwodnicy i zaskakującej decyzji o finansowaniu tylko jej części, pojawiły się nowe argumenty i fakty, które dają mieszkańcom południowego Wrocławia nadzieję na rozwiązanie problemów komunikacyjnych.
W przyszłym tygodniu odbędą się kolejne spotkania z urzędnikami i przedstawicielami Rad Osiedli, podczas których ustalimy, w jaki sposób i kiedy może rozpocząć się budowa całej Wschodniej Obwodnicy, – co w naszej ocenie byłoby najlepszym rozwiązaniem dla całej aglomeracji.
Obwodnica spełni swoją funkcję, gdy będzie zbudowana w całości. Cieszy nas, że nowe spojrzenie na problem, który naświetliły Rady Osiedli Ołtaszyn, Jagodno i Krzyki-Partynice może pomóc w realizacji tej inwestycji.
Wierzymy, że spotkania, które odbędą się w przyszłym tygodniu zaowocują kolejnymi odważnymi decyzjami i ich efektem będzie budowa całego brakującego fragmentu obwodnicy Wrocławia.
Sebastian Wilk
- Szczegóły
W dniu 13.05.2015r ” podpisano zapowiadaną ugodę marszałka Dolnego Śląska z prezydentem Wrocławia w sprawie pieniędzy na budowę kolejnego odcinka wschodniej obwodnicy miasta. Wrocław dopłaci 33 mln do budowy odcinka tej drogi - Łany - Długołęka. A więc do trasy, która istniejący fragment obwodnicy połączy z łącznikiem AOW”./Więcej Gazeta Wrocławska - "Wrocław: Wschodnia obwodnica połączy się z AOW. Są pieniądze Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3860371,wroclaw-wschodnia-obwodnica-polaczy-sie-z-aow-sa-pieniadze."
No więc decyzje zapadły. Południowy odcinek obwodnicy, niezwykle potrzebny osiedlom Jagodno, Ołtaszyn i Krzyki –Partynice - szybko nie powstanie. Musimy się więc nastawić na długie lata rozjeżdżania naszych ulic, smród, hałas i permanentne korki. Władze województwa nie wzięły pod uwagę skutków przerzucenia ruchu z niedokończonej budowy obwodnicy – na południe miasta.
Dlaczego tak się stało? Czy zostały opracowane symulacje natężenia ruchu na osiedlach dla takiego rozwiązania i analizy uciążliwości? Dlaczego nikt wyprzedzająco nie konsultował sprawy kolejności budowy odcinków obwodnicy z Radami Osiedli, leżącymi na południu Wrocławia? Dlaczego tematy omawiane były w ścisłym gronie bez wszystkich zainteresowanych stron? To pytania retoryczne. Najwyraźniej przeważyły inne racje- znane tylko decydentom.
Krystyna Sawińska
- Szczegóły
W siedzibie Rady Osiedla Ołtaszyn odbyło się dziś spotkanie w sprawie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Wzięli w nim udział przedstawiciele rad osiedli Krzyki-Partynice, Jagodno, Ołtaszyn oraz pani Aldona Młyńczak - Poseł na Sejm RP, która wspiera naszą sprawę i pomaga nam rozwiązać problem tej inwestycji. Celem spotkania było wypracowanie wspólnego stanowiska i podpisanie petycji o jak najszybsze dokończenie budowy całej Obwodnicy Wrocławia, ponieważ dziś ruch samochodowy, którzy przecina nasze osiedla stał się utrudnieniem komunikacyjnym, którego nie jesteśmy już w stanie zaakceptować.
Szczegóły porozumienia znajdą Państwo w załączeniu do tego artykułu.
- Szczegóły
Jedną z przyczyn gigantycznych korków na ul. Grota-Roweckiego w godzinach szczytu jest zła synchronizacja świateł na całym ciągu ul.Borowskiej, która uniemożliwia płynny przejazd tą ulicą do ul. Armii Krajowej. Problem pojawił się kilka miesięcy temu. Po interwencji Przewodniczącego Zarządu Osiedla Henryka Surmy otrzymaliśmy w odpowiedzi pismo, w którym urzędnicy informują, że wiedzą o zaistniałej sytuacji (powodem może być brak ITS skrzyżowaniach), chcą to naprawić, ale nie mają na to pieniędzy... Za to kierowcy mają ciągle za dużo czasu i paliwa w baku... to nic nie kosztuje.
Szczegóły w załączonym piśmie z Wydziału Inżynierii Miejskiej.
S.Wilk