5 listopada 2015 r. - Nowe drogi na południe Wrocławia - Wrocławskie Inwestycje szykują się do dwóch ważnych inwestycji drogowych: przebudowy Buforowej wraz z budową ronda, a także przedłużenia ul. Racławickiej do al. Piastów na Oporowie wraz z mostem przez Slęzę. Miejscy aktywiści z Akcji Miasto i Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia apelują, by przy okazji tworzenia tych tras poprowadzić tamtędy tramwaje. Tłumaczą, że w innym przypadku inwestycje w ogóle nie mają sensu i są pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl
Nasz komentarz:
W przypadku Buforowej dochodzą inne czynniki: od zbiegu ul.: Pułaskiego, Dyrekcyjnej, Suchej, Hubskiej planowana jest od dziesięcioleci Trasa Krajkowska, stanowiąca dojazd do autostrady. Niezależnie od tego, co o tym sądzą teraz mieszkańcy Jagodna i Lamowic, ta droga musi powstać. Wszelkie przebudowy cząstkowe nie mają większego sensu, jeżeli o tym fakcie się zapomina. Przedłużenie torowiska ma sens wówczas, gdy wjeżdżający będą mieli sensowną ofertę szybkiego i wygodnego wjazdu do miasta innym środkiem lokomocji, pozostawienia samochodu na parkingu i poruszania się po mieście w ramach opłaty parkingowej - dodajmy, że taniej opłaty. Jako RO Huby, przy okazji prac nad SUiKZP Gminy Wrocław, mieliśmy okazję o tym we wnioskach do studium napisać do BRW. Problemem pozostaje np. fakt, że koncepcja tramwaju plus upadła..., remonty i przebudowy realizowane są na raty itd.
Uwagi w rodzaju: "na Trasę Krajkowską nie ma szans" wymagają wiedzy o tym, kto będzie rządził we Wrocławiu za 2, 6, 10.. lat i jakie decyzje inwestycyjne wtedy będą podejmowane. Takiej wiedzy w tym mieście raczej nie ma nikt. Podobnie rzecz wygląda z przebudową wiaduktów. Z pewnością nie jest to główna magistrala, ale PKP otrzymała i będzie otrzymywać znaczne środki na modernizację infrastruktury.