- Szczegóły
18 kwietnia 2014 r. - Dlaczego na Armii Krajowej nie ma tramwaju? - Komar mówi "nie planowano linii tramwajowej" - my mówimy "starzy górale z osiedla takie plany widzieli".
Istniała kiedyś linia tramwajowa poprzez Park Skowronii na wysokości szpitala przy Borowskiej. 6 lat temu rozważano również połączyć ul. Bardzką z Borowską poprzez Świeradowską. Niestety, projekty przebudowy Borowskiej i budowy torowiska na Świeradowskiej realizowane były przez różne jednostki UM, co stało się główną przeszkodą w urzeczywistnieniu tych planów.
O odpowiedź na jej pytanie poprosiliśmy Zbigniewa Komara, zastępcę szefa Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miejskim, który od lat 60-tych pracuje nad koncepcjami połączeń komunikacyjnych we Wrocławiu. – Nigdy nie było projektu, by połączyć Powstańców Śląskich i Bardzką tramwajem wzdłuż al. Armii Krajowej. Ludzie by tamtędy nie jeździli, to trasa poprzeczna względem siatki linii tramwajowych prowadzących do centrum, czyli biegnie w kierunku wschód-zachód. Nie ma potoków ruchu (wystarczającej liczby - przyp. red.) pasażerów, które uzasadniałyby budowę takiej linii - mówi Zbigniew Komar. Jest miejsce na tramwaj, ale tylko od Bardzkiej do Sudeckiej. Przy wieży ciśnień linie musiałyby zakończyć swoją trasę, nie można ich poprowadzić dalej pasem zieleni. – Na al. Wiśniowej rosną platany, które są pod ochroną. Niemożliwe jest ich wycięcie, a tym samym wyklucza to budowę torowiska w tym miejscu - wyjaśnia Zbigniew Komar. Dodaje, że torowisk na dalekich od centrum osiedlach nie buduje się w poprzek głównych ciągów komunikacyjnych, a wzdłuż, czyli do centrum. – Nigdy w strategii miejskiej, nawet w najstarszych dokumentach, nie było koncepcji poprzecznych linii tramwajowych z dala od centrum - mówi Komar. Jako kolejny przykład podaje towarowe tory kolejowe na południu miasta przecinające m.in. ul. Grabiszyńską, Hallera, al. Karkonoską, ul. Wyścigową i Bardzką. – Nie bez przyczyny Niemcy wymyślili, że będą tamtędy jeździły pociągi towarowe, a nie pasażerskie. Nie było by na nie zapotrzebowania – tłumaczy Zbigniew Komar.
Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl
- Szczegóły
16 kwietnia 2014 r. - Ogrody działkowe do likwidacji! - Ogrody działkowe do likwidacji ! Na naszym osiedlu buldożery rozjadą działki przy ul. Borowskiej.
Gmina Wrocław od dawna planuje przeznaczyć tereny większości ogrodów działkowych pod parki czy zabudowę mieszkaniową. Nowa ustawa działkowa pozwala na taką likwidację, ale stawia warunek - działkowcom trzeba zapewnić nowy ogród w innym miejscu. Magistrat zapewnia, że wszystkie działania będzie podejmować w uzgodnieniu z działkowcami, a urbanista przekonuje, że zmiany są konieczne.
Ogrody działkowe nie są wcale pomysłem z poprzedniego systemu. Wymyślił je lipski lekarz Moritz Schreber w latach 60. XIX w. jako receptę na rekreację w coraz bardziej zagęszczającym się mieście. Szybko pojawiły się we Wrocławiu, a w 1939 r. było ich 440 ha. Sprzed wojny pochodzą m.in. ogrody działkowe przy Prusa i Reja.
Prawdą jest jednak, że działki szczególnie rozwijano w latach PRL - w 1958 r. zajmowały ponad 680 ha, a w 2004 już około 1,4 tys. ha - to ok. 60 tys. pojedynczych działek. Obecnie ich obszar to 1380 ha, nieco mniej niż dziesięć lat temu. Obejmują aż 4,7 proc. powierzchni miasta, więcej niż w Szczecinie (3,8 proc.), Warszawie (2,1 proc.), Łodzi (3,4 proc.) czy Gdańsku (3,2 proc.).
- Szczegóły
10 kwietnia 2014 r. - Naprawiony chodnik na Przestrzennej - Wspolna akcja mieszkańców ul. Przestrzennej i Rady Osiedla Huby zakończona sukcesem. Władysław Ostrszewski zbierał podpisy mieszkańców pod wnioskiem z prośbą o naprawę chodnika. Powyrywane i połamane płyty, podczas deszczu kałuże, a zimą istne ślizgawki - tak wyglądały stare chodniki. Teraz są równe, a mieszkańcy zadowoleni.
- Szczegóły
10 kwietnia 2014 r. - Przystanki wiedeńskie na ul. Hubskiej coraz bliżej realizacji - Będą cztery nowe przystanki wiedeńskie. Zakorkują dwie ważne ulice? Do końca wakacji we Wrocławiu mogą powstać cztery nowe przystanki wiedeńskie. Po dwa na ul. Hubskiej i ul. Trzebnickiej. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił właśnie przetarg. Zdaniem kierowców takie rozwiązanie zakorkuje dwie ważnej ulice prowadzące do centrum. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta szuka wykonawcy czterech przystanków wiedeńskich. Mają one powstać na ul. Hubskiej (skrzyżowanie z ul. Prudnicką) i ul. Trzebnickiej (skrzyżowanie z ul. Kraszewskiego). Takie rozwiązanie zastosowano już na ul. Piłsudskiego (przy teatrze muzycznym Capitol) i na ul. Glinianej. Przystanek wiedeński ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tramwaju, ponieważ poziom jezdni jest zrównany z poziomem chodnika. Niestety takie rozwiązanie powoduje, że kierowcy muszą znacznie zwolnić. Zmotoryzowani obawiają się, że wprowadzenie takiego rozwiązania na Hubskiej i Trzebnickiej może zakorkować te ulice.
Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl
- Szczegóły
28 marca 2014 r. - "Ciekawy Wu-eF" z Cendrowskim - We wtorek 25.03.2014 oraz w piątek 28.03.2014 uczniowie SP nr 17 uczestniczyli w kolejnych zajęciach z cyklu "Ciekawy Wu-eF" zorganizowanej z inicjatywy Rady Osiedla Huby. Grupa chłopców z klas VI-tych, pod opieką nauczyciela WF gościła w szkole sztuk walki Red Corner przy ulicy Orzechowej 62. Zajęcia poprowadził Mariusz Cendrowski: polski bokser, trener, olimpijczyk, wielokrotny amatorski mistrz Polski, zawodowy mistrz świata organizacji TWBA.
- Szczegóły
25 marca 2014 r. - Skarga mieszkańców jednego z bloków przy ul. Ślicznej - Do Rady Osiedla Huby wpłynęła skarga mieszkańców jednego z bloków przy ul. Ślicznej. Przedmiotem skargi jest zagrożenie w budynku spowodowane przez osoby zażywające narkotyki. Sprawę przekazano dzielnicowemu. Ponadto zaplanowano na przyszły tydzień obchód osiedla z radnymi osiedlowymi, którzy na miejscu ocenią sytuację.