Zbieramy podpisy pod wnioskiem dotyczącym priorytetu inwestycyjnego Gminy Wrocław na lata 2023-2027 dla budowy linii tramwajowej na osiedle Maślice oraz kompleksowego remontu ul. Maślickiej we Wrocławiu.


Poniedziałek, środa, piątek 12:00 – 20:00



Gmina Wrocław przeprowadziła konsultacje społeczne projektu Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego 2021-2027 wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w których linię tramwajową na osiedle Maślice skierowane na listę rezerwową. Konsultacje były ogłoszone na BIPie i nie zostały zamieszczone na stronie Wrocław rozmawia oraz przesłane celem rozpropagowania na wrocławskie osiedla. Tym niemniej przeszukując BIP na informacje z konsultacjami natknęła się Akcja Miasto i zgłosiła uwagi, w tym o priorytet dla budowy linii tramwajowej na Maślice. Dziękujemy serdecznie aktywistom miejskim za czujność i wspieranie od lat #TramwajNaMaślice
Pozostajemy w kontakcie i #pracujemydalej
Obecnie czekamy na wyniki konsultacji, ale z uwagi na rozpoczynający się proces kształtowania budżetu Gminy Wrocław na 2024 oraz medialne informacje (Wyborcza.pl Wrocław Gazeta Wrocławska Transport-Publiczny.pl) o kolejnym odkładaniu priorytetowej inwestycji infrastrukturalnej na Maślicach do realizacji w bliżej nieokreślonej przyszłości, nie godzimy się na kolejne tzw. rolowanie budowy linii tramwajowej na Maślice i remontu ul. Maślickiej, wraz z budową „Nowomaślickiej”. Nadmienimy, że powyższe inwestycje miały być wykonane już w 2012 roku na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Od tego czasu:






Przypominamy, że według specyfikacji przetargu na wykonanie projektu linii tramwajowej, przygotowanie dokumentacji ma trwać 25 miesięcy od podpisania umowy. Zatem inwestycja budowy linii tramwajowej będzie mogła być realizowana od 2026 roku, o ile nie będzie opóźnień z wykonaniem dokumentacji. Jeżeli Władze Wrocławia podejmą decyzję o skierowaniu budowy linii tramwajowej (w tym wykonanie projektu) na listę rezerwową to kompleksowy remont ul. Maślickiej musi rozpocząć się w 2024 roku – jest wykonana dokumentacja projektowa.
Każdy rok opóźnienia powyższych inwestycji, stanowić będzie coraz większe wyzwanie logistyczne, które na czas budowy komunikacyjnie sparaliżuje tą część Wrocławia.