W dniu 13.05.2015r ” podpisano zapowiadaną ugodę marszałka Dolnego Śląska z prezydentem Wrocławia w sprawie pieniędzy na budowę kolejnego odcinka wschodniej obwodnicy miasta. Wrocław dopłaci 33 mln do budowy odcinka tej drogi - Łany - Długołęka. A więc do trasy, która istniejący fragment obwodnicy połączy z łącznikiem AOW”./Więcej Gazeta Wrocławska - "Wrocław: Wschodnia obwodnica połączy się z AOW. Są pieniądze Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3860371,wroclaw-wschodnia-obwodnica-polaczy-sie-z-aow-sa-pieniadze."
No więc decyzje zapadły. Południowy odcinek obwodnicy, niezwykle potrzebny osiedlom Jagodno, Ołtaszyn i Krzyki –Partynice - szybko nie powstanie. Musimy się więc nastawić na długie lata rozjeżdżania naszych ulic, smród, hałas i permanentne korki. Władze województwa nie wzięły pod uwagę skutków przerzucenia ruchu z niedokończonej budowy obwodnicy – na południe miasta.
Dlaczego tak się stało? Czy zostały opracowane symulacje natężenia ruchu na osiedlach dla takiego rozwiązania i analizy uciążliwości? Dlaczego nikt wyprzedzająco nie konsultował sprawy kolejności budowy odcinków obwodnicy z Radami Osiedli, leżącymi na południu Wrocławia? Dlaczego tematy omawiane były w ścisłym gronie bez wszystkich zainteresowanych stron? To pytania retoryczne. Najwyraźniej przeważyły inne racje- znane tylko decydentom.
Krystyna Sawińska