Przedstawiamy Państwu projekt przebudowy ul. Osobowickiej z naniesionymi przez nas uwagami. Chcielibyśmy aby nasze wnioski zostały wzięte pod uwagę kiedy dojdzie do remontu. Dlatego zapraszamy Państwa do analizy przedstawionych poniżej rysunków i przesyłania do nas własnych uwag:
Do rysunków dotyczących uwag na projekcie zastosowano dla wyróżnienia kolor turkusowy.
Ponieważ przy obecnym stanie nawierzchni kierowcy potrafią znacznie przekraczać dozwoloną prędkość proponujemy na każdym przejściu budowę azylu dla pieszych. Zapewni to bezpieczeństwo pieszym i pośrednio wymusi zmniejszenie prędkości bez stosowania progów.
rys.1 - od mostu milenijnego do pętli tramwajowej
- bez uwag
rys.2 - od pętli tramwajowej do łuku przy drukarni
- 1 oznaczono azyl dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Krotoszyńską. Przejście to służy komunikacji pomiędzy przystankami tramwajowym i autobusowym. W chwili obecnej pomimo linii ciągłej kierowcy wyprzedzają autobusy. W projekcie widać zatokę przystankową, ale zatoka dla autobusu prawdopodobnie spowoduje zwiększenie prędkości pojazdów na długim, prostym odcinku jezdni. Azyl w tym miejscu wydaje się niezbędny.
- 2 oznaczono propozycję powiększenia parkingu naprzeciw Restauracji Rodzinna po stronie wału. Wydaje się, że chodnik wystarczy wybudować do schodów prowadzących na wał. Jeśli jest taka potrzeba z całą pewnością ZMiUW wyrazi zgodę na utwardzenie niezbędnego odcina nawierzchni na koronie wału. Natomiast ze względu na restaurację, sklep i drukarnię niezbędne jest w tym miejscu zwiększenie liczby miejsc parkingowych.
- 3 oznaczono zakończenie chodnika na schodach prowadzących na wał.
rys.3 - od łuku przy drukarni do końca terenu szkoły
- 1 oznaczono azyl dla pieszych na przejściu na wysokości Osobowicka 112a i Osobowicka 103. Przejście to znajduje się pomiędzy dwoma łukami ul. Osobowickiej. Szczególnie niewidoczne są pojazdy nadjeżdżające od strony Rędzina dla pieszego poruszającego się od budynku 112a. Każdy stojący na chodniku pojazd dodatkowo i bardzo skutecznie ogranicza tu widoczność.
- 2 oznaczono azyl dla pieszych na przejściu przy pl. Wyzwolenia. Jest to przejście umożliające dojście do przystanu autobusowego z kierunku ulic Jarocińskiej i Ostrzeszowskiej. Mając na uwadze 7m szerokości jezdni i osoby starsze oraz dzieci należy zastosować środki zwiększające bezpieczeństwo.
- 3 Oznaczono powiększenie zaplanowanego parkingu przy posesji Osobowicka 115. Działka ta została zbyta pod zabudowę wielorodzinną. W miejscu planowanego parkingu z pewnością będzie znajdował się dojazd do posesji. Jeśli powstanie tu budynek wielorodzinny parking zostanie zajęty przez jego mieszkańców. Ze względu na szkołę należy utworzyć jak największa liczbę miejsc parkingowych.
rys. 4 - od początku tereny kościoła do ul. Lipskiej
- 1 oznaczono propozycję zwiększenia liczby miejsc parkingowych. Z uwagi, że północna-wschodnia strona ul. Osobowickiej została wykorzystana na chodnik i ścieżkę rowerową proponujemy maksymalne wykorzystanie południowo-zachodniej strony na budowę miejsc parkingowych. Propozycja ta związana jest z faktem, że na tym krótkim odcinku znajdują się obiekty użyteczności publicznej tj. szkoła, biblioteka, kościół, przedszkole oraz największy sklep. Nawet proponowane powiększenie liczby miejsc wydaje się niewystarczające.
- 2 Oznaczono azyle dla pieszych. Pierwszy przy skrzyżowaniu z ul. Ostrowską. Przejście do przedszkola i do sklepu. I drugi azyl przy skrzyżowaniu z ul. Lipską. Przejście do przystanku autobusowego, do poczty i na plac zabaw oraz droga spacerowo-rekreacyjne na wał i do zatoki osobowickiej.
Jeśli macie Państwo swoje uwagi zapraszamy do przesyłania ich na adres: