Gwoli wyjaśnienia statusu I i II Zatoki Osobowickiej, oba te akweny, a w zasadzie teren wokół nich, są własnością prywatną.
Wiemy, że właściciel obszaru I Zatoki Osobowickiej jest nastawiony na komercję, co objawia się ogrodzeniami broniącymi dostępu. Skupimy się zatem na wyjaśnieniu sytuacji na II zatoce...
Powyższy obrazek, to fragment mapy z Systemu Informacji Przestrzennej Wrocławia, a konkretnie Mapy Kategorii Własności. Otworzywszy tę mapę można ją powiększyć i ustawić w odpowiednim miejscu, a po kliknięciu na widocznych tu obszarach uzyskamy informacje o statusie tych działek.
Numerem 1 oznaczone zostało miejsce, gdzie ma powstać marina. Natomiast numerem 2 miejsce, gdzie ma powstać parking. Dodać tu należy, ze parking znajduje się na terenie wojskowym, który wojskowy już nie jest. Jak widać spora część cypla też jest własnością "innych osób prawnych".
Niestety obszar ten, to nie jest Las Osobowicki. Międzywale i cypel, to tereny zalewowe, na których w zasadzie nie powinny rosnąć drzewa. Przynajmniej w formie krzaczowiska, które w razie wezbrania będzie skutecznie ograniczać swobodny przepływ wody.
Reasumując, jest to teren prywatny i taka też będzie to inwestycja. Z tego, co wiadomo obiekt ma się utrzymywać z działalności portowej. Czyli im więcej podmiotów tu zakotwiczy lub rozpocznie działalność biznesową, tym lepiej. Bo im więcej wpłynie do kasy przedsięwzięcia, tym większa szansa na działania poza biznesowe.