- Szczegóły
28 stycznia 2014 r. - Jedenaście pięter bez windy. Alternatywy 4? Nie, to Śliczna 22 - Od dwóch tygodni mieszkańcy jedenastopiętrowego budynku przy ul. Ślicznej we Wrocławiu skazani są na chodzenie po schodach. Dozór techniczny zamknął obie windy, bo wymagają naprawy i nie mają ważnego przeglądu technicznego. Tyle że nie ma kto ich naprawić, bo firma Gant, współwłaściciel bloku, upadła i nie płaci rachunków.
(...) Tyle że nie ma kto zlecić naprawy ani zgłosić wind do przeglądu. Budynek powstał w 2004 roku, ale ludzie, którzy kupili w nim mieszkania, dotąd nie zostali wpisani do księgi wieczystej jako właściciele odrębnych nieruchomości - mają jedynie procentowe udziały w całości budynku. Z tego samego powodu nie mogą, nawet gdyby chcieli, przejąć zarządzania budynkiem i powołać wspólnoty mieszkaniowej. Większość udziałów w Ślicznej 22c ma Gant, który wiele mieszkań wynajmuje. Od dłuższego czasu spółka jest niewypłacalna, a 2 stycznia wrocławski sąd ogłosił jej upadłość (z możliwością zawarcia układu). - Konto, na które mieszkańcy wpłacali pieniądze na utrzymanie części wspólnej, zostało zablokowane przez wierzycieli. Skoro nie ma wspólnoty mieszkaniowej, nie ma na kogo przepisać zawartych z Gantem umów, nie można także założyć rachunku bankowego do zbierania wpłat - wyjaśnia Andrzej Miś z firmy Rednet, która administruje budynkiem na zlecenie Ganta - notabene deweloper nie płaci ostatnio także Rednetowi. - Powiadomiliśmy Ganta o problemie. Czekamy, aby wpłacił pieniądze. Liczymy, że sprawę uda się jak najszybciej załatwić - mówi Andrzej Miś.
Cały tekst: http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw
- Szczegóły
26 stycznia 2014 r. - I Edycja Przeglądu Zespołów Muzycznych - Zapraszamy na I Edycję Przeglądu Zespołów Muzycznych w osiedlowym klubie MADNESS przy ul. Hubskiej.
- Szczegóły
25 stycznia 2014 r. - Bal kostiumowy dla seniorów - Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów organizuje zabawę karnawałową w Klubie Kolejarza w budynku Dworca Świebodzkiego. Obowiązują zapisy (ul. Gliniana 55, środa od 11.00). Opłata 10 zł dla członków PZERiI.
- Szczegóły
22 stycznia 2014 r. - Poproszono nas o wypowiedź dla prasy na temat: "Co z tą ziemią?" - "Wodze fantazji puścili również za naszą namową przedstawiciele rad wrocławskich osiedli. - Wzgórze Andersa na naszym osiedlu sprawdza się świetnie, powinno być więcej takich miejsc, z których mogłyby korzystać dzieci. Można byłoby też z tej ziemi usypać kolejną plażę, podobną do tej, która jest przy zoo - proponuje Maciej Borowski, przewodniczący zarządu osiedla Huby".
Podczas modernizacji koryt i kanałów przepływającej przez Wrocław Odry wybiera się z niej tony ziemi, piachu i gruzu. Mieszkańcy Wrocławia zastanawiają się, co się dzieje z surowcem. Mają pomysły, jak go wykorzystać, marzą głównie o nowych wzgórzach w mieście, niektórzy o plaży. Czy to realne?
Cały tekst: http://wroclaw.wyborcza.pl
- Szczegóły
21 stycznia 2014 r. - Ograniczenie prędkości pojazdów przy ul. Wieczystej - Ograniczenie prędkości pojazdów przy ul. Wieczystej (od Kamiennej do Borowskiej) - stanowisko Zarządu w tej sprawie.
"Na osiedlu Huby praktycznie wszędzie ustawione są ograniczenia prędkości na drogach klasy L (lokalna). Wyjątkiem jest właśnie ten odcinek ul. Wieczystej. Dla osób, które nie wiedzą co to za miejsce, uwaga: przy tej drodze jest: 1) miasteczko ruchu drogowego (!) – do którego dzieci, czasem samodzielnie dojeżdżają na rowerkach z różnych kierunków. Ponieważ niektórzy kierowcy mają zwyczaj zastawiać chodnik od strony miasteczka rowerowego, pojawia się kwestia, co się stanie, gdy ktoś wybiegnie lub wyjedzie na rowerku spoza samochodu?, 2) szkoła specjalna dla dzieci, 3) szkoła podstawowa, 4) przedszkole, 5) żłobek, 6) biblioteka. Droga klasy L (lokalna) powinna być projektowana dla prędkości 30 lub 40 km w terenie zabudowanym - o tym jest mowa w przepisach prawnych. To, że jest to droga tego rodzaju, wynika choćby z jej szerokości, nieprzekraczającej 12 m. Kolejny argument za ograniczeniem prędkości, to fakt, że część ul. Wieczystej przechodzi w strefę zamieszkania (znak D-40 prędkość 20 km/h). Jest jasne, że bezpieczne wejście w strefę zamieszkania powinno odbywać się z ulicy o dopuszczalnej prędkości 30 a nie 50 km/h. Na pozostałych ulicach klasy zbiorczej (Kamienna, Borowska, Hubska) nikt nie postuluje ograniczenia prędkości. Rada osiedla też nie występowała o progi zwalniające w tym miejscu. Do kierowców, którzy korzystają z tego odcinka ul. Wieczystej mamy ale - Masz ochotę zrobić sobie skrót między Borowską a Kamienną? Proszę bardzo, tylko zwolnij na tych 100 m ze względu na bezpieczeństwo dzieci".
- Szczegóły
16 stycznia 2014 r. - Najdłuższa kładka kolejowa we Wrocławiu do rozbiórki - Najdłuższa kładka kolejowa we Wrocławiu (łącząca ul. Paczkowską i Świstackiego), dzięki której można było znacznie skrócić sobie drogę, zniknie z mapy Wrocławia. Od kilku lat jest zamknięta. Teraz kolej ma w planach jej ostateczną rozbiórkę. Przez dziesięciolecia służyła mieszkańcom Wrocławia, którzy skracali drogę z Krzyków do centrum, przechodząc kładką między ulicami Paczkowską i Świstackiego nad torami kolejowymi prowadzącymi do dworca Wrocław Główny. W latach 60. XX wieku zagościła również na planie filmowym. W 1997 r. pozwalała przedostać się do centrum, omijając zalane Przedmieście Oławskie. O tym, że miała wartość nie tylko użytkową, ale i sentymentalną, świadczą wpisy wrocławian na forach internetowych.
Po zamknięciu dla ruchu pieszego i demontażu podłogi kładka nie już nie jest ułatwieniem dla mieszkańców, nie służy fotografom - to straszydło z żelaza. Widzą ją także podróżni, którzy przyjeżdżają do Wrocławia pociągami z Opola, Krakowa czy Warszawy. Ci, którzy mieli nadzieję, że zostanie wyremontowana i oddana ponownie do użytku, mogą o tym zapomnieć. Kolej ma w planach jej rozbiórkę. Kładka ma zostać rozebrana w przyszłym roku, przy okazji modernizacji wrocławskiego węzła kolejowego.
Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl